Posuzování rozvoje kompetence k učení ve výuce

Chvál, Martin - Kasíková, Hana - Valenta, Josef

                      brožovaná, 110 str., 1. vydání, vydáno: srpen 2012

                        Mladí lidé opouštějící současnou školu by si z ní měli odnést především schopnosti a chuť se trvale učit. Jak toho dosáhnout ve školní výuce? Odpovědí na položenou otázku je tato publikace. Ve svých východiscích se opírá jak o empirické výzkumy, tak sdílená odborná přesvědčení. Autoři nabízejí strukturované nahlížení na školní výuku skrze situace, které napomáhají rozvoji kompetence k učení. Tyto situace jsou v publikaci charakterizovány. Na jejich základě byl navržen pozorovací arch. Ten byl výzkumně prověřen a je doložena jeho vysoká spolehlivost v rukou zaškolených a zacvičených pozorovatelů. Představená metoda pedagogického empirického výzkumu může sloužit těm, kteří do strategie výzkumného bádání zařazují pozorování výuky a tematicky se orientují na kompetenci k učení.

Publikace může být přínosná i pro učitele. Obsahuje relativně konkrétní popis „ideální“ výuky a tím dává učitelům inspirační zdroje pro orientaci vlastní výuky. Může být využita i pro přípravu učitelů či v jejich dalším vzdělávání.

              Úvod

1.Teoretická východiska metody

Kompetence k učení

Příležitosti k rozvíjení kompetence k učení ve výuce

Specifikace příležitostí k rozvoji kompetence k učení ve výuce

Situace obecně a pedagogická situace jako předmět pozorování

Strukturované posuzování

2.Vytvoření metody

Postup vzniku metody

Obsahová validita aneb od teorie k instrumentu

3.Příručka pozorovatele

Obsahová specifikace situací a souhrnných charakteristik výuky

Popis stupňů škál v záznamovém archu

Vyhodnocení výsledků

4. Výběr a zácvik pozorovatelů

5. Psychometrické vlastnosti metody

Vzorek pozorovaných hodin

Vzorek pozorovatelů

Reliabilita - shoda pozorovatelů

Index efektivity výuky

Porovnání výuky na 2. stupni ZŠ a nižším stupni víceletého gymnázia

Orientační normy

Závěr

Seznam schémat, tabulek a grafů

Přílohy

Kompetence k učení podle Rámcového vzdělávacího programu pro základní školu

Struktura dat pro záznam souboru vyučovacích jednotek

Vzorek pozorovaných hodin pro vytvoření norem

Porovnání výuky na 2. stupni ZŠ a nižším stupni víceletého G

Literatura

 

 

Napsat recenzi

Poznámka: Nepoužívejte HTML tagy!
    Špatný           Dobrý

Posuzování rozvoje kompetence k učení ve výuce

  • Kód výrobku: Posuzování rozvoje kompetence k učení ve výuce
  • Dostupnost: 1
  • 135CZK

  • Cena bez DPH: 135CZK