Jiří Krutina: Esence praxe tibetského buddhismu ve světle uvědomění

                           136 str. vázaná, kapesní formát; cena 150,-

                           Buddhismus je dnes velmi populární i mimo své tradiční historické rozšíření. To s sebou nese i negativní jev pro hledající v podobě zastření toho podstatného pro praxi pod nánosem mnoha kulturně podmíněných tradičních rituálů buddhismu. To zásadní, kam nás nejen historický Buddha a jeho následovníci vedou, je uvědomění sebe sama — naší buddhovské podstaty a „odejití“ do nirvány, což je shodný cíl všech náboženství a duchovních směrů věčné filozofie — poznání sebe sama a vysvobození. Kniha na buddhismus pohlíží okem praktika přímé stezky z pohledu vědomí a jeho moci a nalézá v učení původních buddhistických siddhů tresť přímé nauky. Ramana Maháriši jasně řekl, že původní praxí buddhismu musela být átmavičára — zkoumání sebe sama. Praxe a podání nauky naší duchovní školy v sobě zcela přirozeně obsahuje i zahrnuje esenci tibetského (tantrického) buddhismu v jeho odhalené nezastřené podobě, bez nánosů toho zbytečného. Kniha je tak možným prostředníkem pro buddhisticky zaměřené hledající k pochopení toho zásadního z přímé cesty sebepoznání v našem pravém Já, kterým je ryzí svobodné sebe si vědomé vědomí — Já jsem.

                      Kniha obsahuje i dosud do češtiny nepřeložené původní starobylé texty mahásiddhů Tilopy a Náropy: Satadharma-upadeša-náma a Karnatantra-vadžrapáda-náma.

                      Knihu jsem napsal už někdy v roce 2009, bohužel z důvodu nedostatku kapacit ji vydáváme až dnes.

 

                     Formální praxe vedoucí k vnitřní očistě a odstranění energetické podstaty vásan a neprojevených samskár spočívá v tzv. přepodstatňování energetické podstaty individuality a těla do neprojeveného vědomí JÁ JSEM. Zkrátka vezmeme celý prostor těla do vědomí Pozorovatele, kdy bytí svobodného, od všeho pozorovatelného rozlišeného vědomí JÁ JSEM necháme vědomě působit v celém prostoru těla naráz od palců na nohách až po temeno hlavy se zahrnutím i obou krajních center s přesahem do svobodného vědomí. Jednoduše se koncentrujeme na vnitřní prostor těla, jako na samo ryzí vědomí JÁ JSEM a necháváme ho tak volně působit. Celý prostor těla necháme vyplnit Šakti přímo z vědomí. Vědomí necháme pronikat a zářit skrze samotné bytí tvarů. Tím začíná moc vědomí působit na dosud latentní energii v těle. Tělo a jeho vnitřní energetická podstata není nic jiného než celá naše karma a energetická podstata vásan a samskár, které nám dané tělo přidělily. Jeho energetická podstata je tak v podstatě rozvinutím energetické podstaty vásan, které vedly k jeho utvoření a zrození. Tímto způsobem budíme do aktivního projevu všechnu latentní energii naší karmy. Současně ji necháváme vstupovat do centrálního nádí, stoupat vzhůru skrze brahmarandru do stavu světla sjednoceného s absolutním Pozorovatelem vysoko v sahasráře.

Napsat recenzi

Poznámka: Nepoužívejte HTML tagy!
    Špatný           Dobrý

Jiří Krutina: Esence praxe tibetského buddhismu ve světle uvědomění

  • Kód výrobku: Esence praxe tibetského buddhismu ve světle uvědomění
  • Dostupnost: 1
  • 150CZK

  • Cena bez DPH: 150CZK