JAK SE DAŘÍ INKLUZI U NÁS A NA SLOVENSKU? POHLED DO KONKRÉTNÍCH ZÁKLADNÍCH ŠKOL
Inkluze
je v posledních letech jedním z nejdiskutovanějších témat nejen mezi
pedagogy a rodiči, ale i mezi politiky. Zároveň je toto téma paradoxně
málo probádané a postrádáme u něho kvalitní informace získané přímo ze
školního prostředí. Tato kniha reaguje na tyto nedostatky a přináší
informace, které v naší diskuzi dosud chyběly. Umožňuje čtenáři
nahlédnout do konkrétních škol a ukazuje, jak základní škola stimuluje
začlenění žáků do dětského kolektivu, anebo naopak jak přispívá k jejich
vylučování. Všímá si toho, jak se k sobě žáci i žačky chovají a jaké
skupinky vytvářejí. Tím oživuje diskuzi o fungování našeho vzdělávacího
systému a poskytuje podněty k tolik potřebné inovaci učební praxe.
Nikoli pouze slovem, nýbrž i jednoduchými grafickými schématy a
ilustracemi, které přibližují čtenáři svět školní třídy. Kniha je určena
akademickým odborníkům stejně jako všem pedagogům, studentům, rodičům a
politikům, kterým na srdci leží vzdělávání našich dětí.
Bližší informace
O autorovi
Radek Vorlíček
Zabývá
se výzkumem sociální inkluze a exkluze v základních školách,
nízkoprahových klubech a sociálně vyloučených lokalitách. Mezi jeho
odborné zájmy patří antropologie vzdělávání a sociologie dětství.
Aktuálně působí na Pedagogické fakultě Univerzity Hradec Králové. Je
absolventem magisterských oborů sociální antropologie a specializace v
pedagogice na Univerzitě Pardubice. Titul Ph.D. získal v oboru
Integrální studium člověka – Obecná antropologie na Univerzitě Karlově v
Praze.
Počet stran 324
Typ Brožovaná
Rok vydání 2019
ISBN 978-80-7465-387-2
Rozměry 140 x 205 mm
JAK SE DAŘÍ INKLUZI U NÁS A NA SLOVENSKU? POHLED DO KONKRÉTNÍCH ZÁKLADNÍCH ŠKOL
- Kód výrobku: JAK SE DAŘÍ INKLUZI U NÁS A NA SLOVENSKU? POHLED DO ZŠ
- Dostupnost: 1
-
329CZK
- Cena bez DPH: 329CZK